BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 23, 2011

akibat keJ.A.H.I.Lan ilmu agama

Malam rabu hari tue,adik aku antar meseg yang bertulis begini "BARANG SIAPA BERPUASA PADA 9-10 MUHARRAM(RABU & KHAMIS),ITU SEOLAH-OLAH AI TELAH MELAKUKAN IBADAH SELAMA 2 TAHUN.& SIAPA YANG MENGINGATKAN ORANG LAIN HAL INI,IA TELAH MELAKUKAN IBADAH SELAMA 80 TAHUN...BARAKALLAHUFIKUM" Tyme aku terima meseg dier tue,kesedaran aku dalam 77% coz aku ngah ngantuk giler...
So,dapat jew meseg tue...
Aku pun berbual r ngan rumate aku(DARINA)

AKU:Wanie,esok kiter puasa nak???

DARINA:Puasa???Puasa per nid???
AKU:Ntah,adik nid antar meseg MUAHARRAM nie...
DARINA:(muka macam blurrr)Urm,bley gak...Kita nak sahur per??? AKU:Wanie beli r roti canai telur,tak basi sampai subuh esok.... DARINA:Ok,nanty wanie belikan k.Nak bangun kul bape nie???
AKU:Kunci kul 4.30 r.
..
Lepas tue,tidur rrrrr...ZzZzZzZzZZ
Esok subuhnya...
Kiterorang bangun dalam around kul 4.4.5 pagi...
Bangun2,wanie masuk bilik air dulu..
Akulak bajet nak ambik mangkuk nak isi kuah roti canai...

Tiba-tiba,kaki nie tergerak nak ke loker & mata nie macam nak terlihat kalendar yang tergantung kat pintu loker aku..
9 JAMADIL AWAL????

Aku tengok lagi,lama gak aku dok bertentang mata ngan kalendar tue...
Wanie pun kuar dari toilet,perbualan bersambung lagi...
AKU:Wanie(innocent face)

DARINA:Yea...

AKU:Tau tak ri nie bape h
ari bulan???
DARINA:Tak nid,nape nid...(muka ingin tahu)
AKU:Kiter kena kencing ngan adik nid r(muka tahan gelak dulu)
DARINA:Tue r,malam tadi pun rasa pelik jew...Bukan ker MUHARRAM dah lepas Last-last,kiterorang BANTAI GELAK sama-sama,sampai membe yang tak pose pun terjaga...
AKU:Wanie,per niat puasa kiter skang nie????

DARINA:Tue r,nak niat puasa ganti,dah habis ganti dah...

AKU:Takpa r,alang-alang terus wat puasa ganti r coz nie blom wat lagi...hahahaha(ader baki 5hari lagi)Wanie???
DARINA:Puasa jew r...

Kiterong pun terus santap makanan sahur tue sambil bantai gelak yang tak henti-henti(dalam haty,menyumpah si musibat tue tipu ak
u)...
  • Musibat nie yang menipu aku
MORALnyer:
LAIN KALI BLAJA UGAMO DULU,NIE R PADAH TAK ALERT NGAN BULAN ISLAM...(taubat sudah)




2 comments:

  1. bit pun heran si bb kata esik puaa sunat puas bit buka mata besar2 barapa kali lak bulan muharaam ...dah baru je ..tengoklagi..bdk ni betul ke atau komen di wall ni dah lama..tengok balik..banaklak likie tak perasan yg ni bkn bulan muahram... tulah...lain kali belajar ugamao dulu.... nasib baik bit tak puasa sbb bit pun keliru masa tu

    ReplyDelete
  2. hahahaha...den dapat tyme tue,ngah mamai bit...
    so,iyokan jo r...
    pagi nak sahur baru tengok kalendar balik...
    dari memang bandang bit...
    nasib bek tak niat muharrm ...
    hahhahahaa

    ReplyDelete