BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 5, 2011

I.B.U,kau adalah JUARAku!!!

Ibuku NORASIKIN DAUD...
Dilahirkana pada 1-AUGUST-196?(rahsia,padahal lupo taun)
Mula-mula nak cakap:
TERIMA KASIH melahirkan along yea...
Walaupun along selalu melawan cakap ibu,malas tolong ibu masak,kadang-kadang tertinggi suara kat ibu,terkecilkan hati ibu,termungkir janji ngan ibu & macam-macam perkara terkutuk r yang kira bley senang masuk neraka...Walupun along macam tue,ibu tak pernah simpan dendam...
IM SORRY IBU(gaya amir rajalawak,puihhhh)
Nak ikutkan dah banyak giler duit ibu laburkan untuk besarkan along,biler pikir-pikir balik rasa macam bley beli rumah villa...
Urm...
Dah tahu diri nie rasa dah banyak susahkan ibu,along masih tak reti nak hargai n makin buat ibu bertambah susah jew...
Sebab tue ibu maintain muda jew,jarang nak marahkan along(pandang atas,tangan kat nbahu)hahahaha...
So,janganlah selalu marah saya yea...Nanty muka tue cepat tua,dah tak vogue...


Pengorbanan ibu paling besar adalah jaga aku selama tiga tahun berturut-turut kat hospital tyme aku sakit(tiap-tiap tahun kena operate)...
Dari situ,memang nampak ibu aku jaga giler ngan aku...
Yea r,malam-malam kena berubut kerusi malas ngan orang len...
Samapi kadang-kadang tak sempat nak chopkan,dah kena tidur guna kerusi plastik tue jew...
Dengan sejuk aircond lagi,mengerepot ibu tyme nak tidur...
Biler sianglak,ibu kena duk luar jew coz doktor asyik datang check aku...
So,takda tempat nak lepak tyme siang-siang...
Kadang-kadang tengah malam ibu tak dapat tidur sebab aku nak airlah,meraung sakitlah&macam-macam.Pernah sekali,sampai ke pagi ibu tak tidur sebab nak jaga aku tengah sakit nie...
Ibu sikit pun tak pernah merungut kat aku,lagi di tanya per aku nak aderlaaaa...
2minggu ibu termasuk tidur tak bertilam,mandi tak betul,makan pun jarang,tak dapat tengok citer drama langganan dier...
Ini kerana,ingin menjaga aku...
Itu tak termasuk jaga kat rumah...
Urm...
ALONG SAYANG IBU!!!
TERIMA KASIH IBU!!!

Ibuku isteri pada ayahku MOHAMED AZAM(ayat bodoh)...
hahahaha...
Sweetkan dierorng...
Ayah gelap,ibu cerah...
Tapi tue bukan masalah bagi dierorng(ececececehhhh)
Tengok hasilnyer,dapatlah kami yang cun-melecun&ensem-ensem belaka neh...hahahahaha...
Ibu sumpah malas nak masak tapi biler ibu masak sumpah sedap wooo(sebab tue anak dier ikut malas masak yea)...
Kantoi sudah...hahahaha...
Saper yang tak kenal ibu mesti kata ibu sombong&mulut cakap men lepas tapi saper dah kenal ibu,depa akan kata"WEYH,IBU KO BEST GILER R!!!BLEY MASUK NGAN KITERORANG"
Tak caya,g r tanya kat saper-saper korang rasa bley dipercayai...
Tapi satu jew tak suka kat ibu(opppsss)...hahahaa....
Ibu KEDEKUT kadang-kadang,ayah jew best giler...Mintak seposen kat ayah,dua posen dier bagi...Pernah skali mintak 50sen,100sen ayah bagi tapi tue dulu-dulu r tyme keewangan masyuk...Skang meng puluh sen jew...
Ibulak suka belanja sama adil.Macam kalau ibu blanja aku beli skirt,adik-adik gurl aku yang len mesty dapat gak...Okaylah tue dari takda langsungkan...
Ibu memang HEBAT r!!!
& Ibu dalah ibu yang kaki melangok,kiterorang suka r dapat ibu yang suka berjalan nie(sebab tue anak-anak dier kuat melangok)
Kantoi lagi...hahahaha...


Ibu...
Puisi tak puisi tue,along wat khas untuk ibu tau...
Takda ciplak mana-mana,tak men ciplak-ciplak nie...iklan jap(tuju pada seseorang yang suka menciplak cara hidup aku)
Nanty along print,along tampal kat peti ais kiter tue tau...(sumpah lagi berapi adik-adik aku,dah kat peti ais tue penuh ngan gambar aku jew)ADA AKU KISAH???
Ibu nak hadiah ker???
Urm,sekarang tak dapek den nak bagi coz pokai yang amat...
Alaaa,setiap hari ibu tue...
So,hadiah nanty alaong bagi yea...
I promise dear...hahahahhaa
IBU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SELAMAT HARI IBU!!!
SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYANG IBU!!!

2 comments:

  1. tau pun bertapa besar pengeobanan ibu...betpa susah ibu selalgi anak dia masih dlm jagaan dia tak juga wlu dhkawen klu ada anak bermasaalah ibu akan sedeh juga..jadi hargailah penerobanan ibu tu..bit sedeh sgt ni tiba2 teringat arwah neenk saat akhir hidupnya wajah nya tak segembira kerna anak2 buat perangai...sian nenek dlm hati dai menangis siapa tahu..bit dpt rasakan..sbb bit juga seorang ibu selalu naggis kerenah anak2..tapi setitik air mata ibu tumpah tak terampun dosa tu jadi bit selalu bila nak tido tiap2 mlm ampun kan dosa anak2..bit ingin nak buat block ni nanti balik ajar je sbb bit nak buat dari kecil hingga terpisah bersama nenek..utuk kenangan..nenka yg garang tapi berbaloi membesar kan bit wlu garangdia tetep syangkan anak2nya..dia tak pandai tunjuk kasih syang nya tapi perbuatan nya kita tahu..bit pun cam tu tak reti tunjuk kasih syang tapi dlm hati tetap syang warisan nenek kut..sumpah ni bit tengah sedeh teringat nenek.....

    ReplyDelete
  2. bit!!!!!!!!!!!!!!!
    kiter pun nagis gak nie...
    urm...
    dah esok buat kenduri ntok dier,masih tak percaya jew...
    tue r...
    darah muda bit...
    cept sngt nak melwan...

    ReplyDelete