BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 18, 2011

pengalaman berkejar-kejaran dengan si PEROMPAK yang agak b.o.d.o.h itu

Pada... 16-MARCH-2011,
di jam 4.37 pagi...

Aku takkan lupa kejadian & hari itu sampai biler-biler!!!

Benda nie telah wat aku t.r.a.u.m.a habis & menambahkan kebencian sikit pada lelaki...
Citer dier cam nie...
Di pagi yang indah,sedang-sedang aku me
layari pengakhiran mimpi, tiba-tiba... Aku terdengar seseorang menjerit "PENCURI,PENCURI,PENCURI!!!"...
Dengan tindakan refleksnya aku terus terbangun & berlari pergi ke suara itu... Rupa-rupanya,roomate aku yang menjerit & aku tengok bilik aku dah tunggang -langgang sampai meja makan kecik jepun kami tue patah...
Memang BABI pencuri tue!!!
Aku kejar membe aku yang dah kuar tue & menjerit skali,tengok dier menjerit kata "nid,lappy nid dah kena ambik!!!"...

Aku pun terus jugak menjerit & aku dapat tengok pencuri tue lari & nampak kat bahagian tangan kanan dier ader beg pink lappy aku...

Yang sialnyer,pencuri tue sempat toleh ke belakang tengok kiterorang sebelom menghilang...

Mula-mula aku tak na
ngis langsung,aku masuk dalm bilik...
Tiba-tiba aku meraung coz beg aku nak g kelas pun kena kebas...

Dalam tue ade 2 wallet aku,botol air tupperware,pncil case,memo
ry card,cermin mata,ubat bibir aku & celak...
Bertambah meraung biler aku tiba-tiba teringat balik beg lappy aku yang dah kena ambik...
Dah baru jew beli lappy tue & dalam beg lappy tue ader psp aku...

Aku rasa nak mati jew coz psp tue dah 4taun ngan aku,nak-nak psp tue ayah aku bagi...

Aku terus kol ayah aku cakap hostel aku kena masuk perompak...
Nasib bek ibu& ayah kat KL lagi,so dierorang bergegas datang kat aku...
Aku terus jadi lemah-longlai badan tapi tegapkan jugak coz nak g wat report polis...
Sepanjang wat report polis tue,aku menangis jew coz aku pikir tak guna gak wat report coz kompom tak dapat balik...
Tyme balik & turun dari kete,tiba2 pak guard bodoh tue bagi aku cermin mata aku...

N,n,n...
Tiba-tiba dier kata ader barang yang terselamat...
Aku pun terus tanya,"barang per pak cik???"...
Dier cakap pero
mpak tue terCICIR beg lappy aku...
Aku tak caye,nden aku tanya man
a mende tue...
Dier kata ader kat warden...

Sampai jew masuk rumah aku,aku tengok beg lappy pink aku tue ader kat meja study aku...

ya ALLAH,aku rasa amat bersyukur yang teramat!!!
Tak terkata rasanya & wallet ku
yang aku sayang jugak,dapat balik cuma wallet lagi satu tak dapat...
Dalam wallet lagi satu ader i.c n kad bank islam aku...

Tapi aku rasa ALHAMDULILLAH & amat bersyukur sangat-sangat dapat balik...
So,yang skang berjaya dirompak oleh perompak bodoh tue 4 buah nset,3 wallet & 2 beg g kelas...
Dan terlupa,charger lappy aku dier berjaya larikan skali...

Tapi since mende neh terjadi,kami serumah ter
us TRAUMA habis...
If ader bunyi sikit o orang ketuk pintu rumah jew,kiterorang dah terperanjat... Tidur pun ramai-ramai,tak berani tido 2 orang jew...
Untuk menambahkan lagi safety pada kiterorang,setiap
pintu bilik kiterorang letak 2 kunci & tingkap kiterorang tak nak bukak langsung...
Tapi sian kat roomate aku,dier paling trauma habis coz dier sempat face to face ngan jahanam tue..
Btw,t.q wanie!!!
If wanie tak jerit,kompom lappy nid tak dapat balik & maybe kiter akan syak keje student jew...

So,skang neh roomate aku ngah nak saman pihak kolej...
Doakan kiterorang menang okayh!!!hahahhaa
Pihak kolej suka sangat nak mengkom
paun student,skang neh biar kami yang mengkompaun dier balik...


Ini barang-barang aku yang terselamat,syukur ALHAMDULILLAH...:

Beg lappy,dalam tue der macam2 gadjet aku simpankan skali
Lappy kesayangan aku yang baru berusia 3bulan

Nie paling berharga,pemberian dari ayahku

Nie pun aku sayang giler,tarikh beli 06/11/07,memang aku sayang habis


~ALHAMDULILLAH~

No comments:

Post a Comment