BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 13, 2015

PART ONE [FIRST LICENSE]

Ok,jom start cite taun lepas yang aku xcite lagi.
Benda nie dah dok plan dari June 2014,mende nie datang tetibe dan tetibe gi cari geng dan tetibe AA baek hati wat promo dan tetibe terbooked tix flight ke Krabi dan bukan tetibe ker tue dah luar dari Malaysia?
Gambel men booked tanpa apply “lesen “ dulu dari bos besar (apak aku),dapat tak dapat belakang cite,janji aku dapat tix murah xbape murah gi Krabi.
Aku ajak BFF aku dan nak meramaikan dia ajak membe2 n adik dia,plus aku ngan membe aku ngan adik dia 5 orang gi.
Pergi bulan November,dia punya menghitung hari tue “aduh,syakitnya disini” (pegang dada),dan ”lesen”masih tak apply lagi walaupun dah masuk September.
Cuak kot walaupun aku nie dikategorikan “anak ayah” gak,xsemestinya ayah aku sentiasa on jew apa yang aku nak kan.
So,dalam hujung September,gua nekad g apply “lesen”.
Sebelum apply tue,macam macam doa aku baca,dengan nak terberak sebab takut lagi,stresss kot!
Pang pung pang pung,”lesen” diluluskan walaupun memula gua hampir give up gak nak memujuknya tue kan,last –last cakap yang kampung membe kat Thailand,baru dilepaskan walaupun berat.
Aku punya hepi,waduhhhh kalah waktu kena propose ngan ex aku dulu okayh!
Dan bagi aku,bila ayah dah beri hint hint yang lepas nie beliau akan bagi izin (konfiden sangat),mestilah konfiden sebab tix untuk tahun nie dah booked.Hahahahahaha
So,tiba hari pelepasannya dan sebelum tibanya hari berlepas,dikejutkan satu cite yang adik membe and  2 orang membe dia tue xdapat g.
Dari katanya 5 orang,2 orang jew yang gi dan aku TERpaksa tipu sunat ngan ibu ayah kata membe adik aku yang lelaki tue ada folo,giler weyh if bagi tau aku berdua  jew ngan membe.Memang ber Krabi jew aku kat rumah,tak ker haru hati nie nanti.
Memandang tix flight pukul 7.15 pagi hari Ahad,hari Sabtu aku dah gerak g KL.
Malam tue sempat r wat mini reunion AHLI PAKATAN kat kedai Aini,Ama and Mieza jew tadi.
Dapat lah lepas rindu terpendam yang hampir setahun kami xjumpa.
Memandangkan aku g ngan Aini,aku tido rumah dia and pepagi buta nanti ayah dia yang akan hantar kitaorang g KL Central and kitaorang dah siap beli tix bus online skali ngan flight.
Bus gerak dari KL Central pukul 3.30 pagi,mengantuknya xyah cite r.
Sampai KLIA 2 kul 5 gitu,dapat r sambung membuta jap kat dalam bus,lena gak sebab tetibe dengar driver bus bising kata dah sampai.
Sampai KLIA 2,cari toilet and Aini g sembahyang.
Aku bleylak period time nak g Krabi nie,memang redah r layan senggugut yang sakit nak koma nie,eksited nak berjalan,giler tabah layan senggugut nie.
Ada baki sejam nak tunggu waktu berlepas,dok r melangut,nasib bek r ada wifi.
Dok berjam pun xpe,asalkan wifi ada.
6.20 pagi dah start check in,ramai gak flight pagi tue.
Perghhhhhh,paling stress woiiii!!!!
Apahal KLIA 2 nie buat jalan nak ke kapal terbang kemen jauh.
Dah bawak beg tenggiling yang berat nie,nak patah bahu dok pikul.
Kompom ramai yang mencarut sambil jalan,ketiak bley berlecak kot,stres stress!!!
Almost 15 minutes kot dari pintu check in,giler giler giler!!!Sampai aku rasa nak baring jap,lepas tue jalan balik tapi memandangkan macam dah lewat,dah xpikir penat.Dah sampai pintu flight baru rasa sakit giler bahu nie.
Masuk jew dalam flight,terasa phewwwwww,lega.
Ekceli aku ngan Aini dok asing sebab standard r AA,if nak pilih seat kena add on RM10.
Nama g vacay under bajet,xpelah terpisah sejam lebey  japkan.
Tapi rezeki sebelah aku kosong,so Aini dapat r dok sebelah aku dan dapat weolzzzz selfie siked.Hahahaha
So,around 7.35 flight baru gerak (ingat punctuallah sangat) and akan tiba pukul  7.30 katanya.
Aik????Relaxxxx,Thailand lambat sejam dari kita,so merasalah aku perbezaan waktu walaupun sejam.Hahahahaha
So,sampai pukul 7.45 pagi waktu Thailand dan Malaysia pukul 8.45 pagi.
Sampai jew sana membe aku g beli simkad Thailand,aku nak beli tapi bila pikir balik takyah r.Otak pikir bajet bajet bajet.Hahahahaha…
Dah beli simkad,g cari bus Ao Nang.
Kami xstay Krabi sebab jauh nak ke pantai dan rupanya membe aku xbooking pun hotel lagi.
Amacam ????
Aku sonyum jo lah walaupun hakikatnya perut dah start lapar and badan dah letih,g vacay kena hadap dengan hati yang gumbira,baru xspoil vacay tue…
Dan nasib bek Aini power cakap Thai,jadi mudah ntok kami deal hotel and pakej pulau.
Usha punya usha,dapat r kami hostel n g under bajet,memang hostel jew kami usha dan pakej pulau dapat jugak,setel punya etel,kul 11 lebey gitu kami dah check in.
Aku masuk jew bilik hostel terus terbaring dah,perut lapar pun dah xheran,yang penting besi belakang aku nie dapat rest.
Bila badan dah rehat,baru pikir perut.
Aku and Aini mandi siap-siap untuk kuar.
Around  gitu kami kuar,ekceli location hostel kami nie memang strategik untuk kedai makan yang halal,aku ngan Aini makan nasi gore jew.
Habis makan kami g pekan Ao Nang yang sebenarnya xdelah jauh mana tapi sebab penat datang xhilang lagi,kami tahan tuk tuk.
Lagipun aku xpernah naik,kira dapat merasa r naik dan nampak jakun aku tue.
Pekan Ao Nang memang best,buktinya duit aku hampir habis sebab beli ole-ole yang bikin poket kering,hahahaha.
Sebab tue aku tak g Night Market Krabi sebab duit dah banyak habiskan first day tue,xpelah xdapat g,yang penting ole-ole smuaorang aku dah belikan.
Skang nie nie fokus untuk g pulau jew and nasib bek duit pulau awal-awal dah bayar.
And tujuan g pekan pun sebab nak g 7-e sebab nak beli plug sebab Thai punya plug len maciam,melayang duit gua,kang xbeli  xbercharge gadjet-gadjet aku.
Dah puas shopping n jalan-jalan area pekan Ao Nang,g lepak tepi pantai dia,pantai dia biasa jew,macam kat Pengkalan Balak,yang lawa pulau-pulau dia tue tapi yang dapat nama,Krabi jugak..Hahahahahaha
So,round punya round,kul 5 balik hostel sebab dah penat and pukul  6 Thai dah gelap macam pukul 7lebey Malaysia dan tetiba sebak rindu ibu ayah..Hahahahahaha,propa r kau perempuan!!!
Sampai hostel terus tido,sedar sedar kul 8 dan perut pun lapar dan kuarlah megi untuk dijamah,kata under bajet kan (tips hocayh).Hahahahaha,dan nasib bek bawak nescafe instant jugak.
Habis makan naik atas balik layan ternet,nasib bek wifi hostel sampai dalam bilik kuat connectionnya.
Tetiba dok sedap baring,baru teringat nak makan mende yang paling pemes kat Krabi,pancake pisang.
Apalagi,sarung tudung terus g cari dan nasib bek gerai yang jual tue belakang hostel,xyah r menapak jauh g mencari dan bangang eeeee rupanya ada 7-e dekat hostel kami.
Tau xyah aku g pekan tadi,wat gelabah jew.
Tapi perghhhhhhh,sodap gak woiiiii pancake banana perasa nutella nie.
Ekceli macam nak tambah tapi hasil didikan hati,pendamkan saja.
Dah makan terus  balik dan tetiba ada café rupanya kat bawah hostel kami dan taulah yang aku nie hantu café,aku pun telah TERbazir duit membeli secangkir koko panas.
Walaupun sedap rasa ralat gak,hahahhaa,under bajet katakan.
Habis jew koko terus naik dorm sebab pepagi kul 8 dah kena tunggu sebab nak g Phi Phi Island,Alhamdulillah malam tue tido dengan nyenyaknya tanpa gangguan makhluk2 nie.
Ok,sambung nanti.
Tengok jolah gambar yang ado nie,nie semua gambar hari pertama aku kat sana.

Daaaaaaa 



Muka pukul 5.30 pagi,zZzZ
 Check in,xzabarrr walaupun ber2 sajew
 Haruslah selfie siked dalam kabin
 Mende wajib bila dalam kapal terbang
 Muka jakun nek tuk-tuk
 Pantai Ao Nang 
Inilah Aini yang power cakap Thai~~~

Perghabis duit dekat Ao Nang Street

#BilaNHOotd



 وسلام
  24-Rejab-1436H
11:23,13-May-2015

No comments:

Post a Comment