BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 12, 2014

T A H N I A H


Yeaaaaa,salah sorang adik beradik len mak pak AP110206 dah bertunang!!!!
Pada 25 January-2014!!!
Im hepy wif U Effa...
Tahniah walaupun langkah bendul dari hakak-hakak nie...Hahahahaha
Macam biasa janji-janji ngarut kami buat time melepak dalam bilik tengah,sesape antara kami kawen o bertunang,kami akan menggedik bersama-sama memeriahkan...
Haaaa,kami dah wat untuk majlis Effa...
And for the first time aku bawak kete g Terengganu,pening gak nak mintak izin ayah ibu...
Mula-mula ayah tak kasi tapi macam biasalah aku,kalau nak nak jugak!!!
Hahahahaaha,akhirnya sampai gak cik Viva ke Ganu kita.
So,aku berempat g,so gilir-gilir r kami drive dari Melaka aku n adik aku,sampai KL amek Wanie n Eika...
Best gak,acah-acah trip macam cite KAMI tue...
So,kitaorang g hari Jumaat n balik hari Ahad...
Memang eksited 2bulan awal kot nak g sana...
Sebab pertama sebab dapat jumpa ma aboh n smua r(family angkat),sebab kedua negeri2 belah timur nie kaya ngan makanan,so memang heaven r cite dia keje makan makan makan n sebab seterusnya aku kaki berjalan!!!
Hahahahahaha,itu sejak aku kecik ibu ayah dah tau perangai aku kuat jalan sebab setiap kali ada rombongan sekolah mesti aku join,xpernh xjoin..hahahahha
So,sesampai jew kitaorang kat sana dah peluk ciom,xsampai10minit kitaorang dah food hunting...
Nampak tak aku ngan membe2 aku kaki mentedarah,apa lagi pekena sotong celup tepung r...
Nak g Pok Nung tapi sebab dh gerib kitaorang g yang dekat jew,g dekat airport rumah Effa..
Bley tahan sedap gak sotong kat kedai situ,apapun esok tue wajib kitaorang p try kat Pok Nung...
So,majlis Effa hari Sabtu...
Tapi kitaorang datang macam bukan nak datang majlis Effa sebab bleylak tak tolong satu hape,datang2 asyik kuar n makan jew...
Hahahahahahhaa...
Tapi nak wat gane,smua kaki jalan n makan n lagipun Ahad dah balik,so macam smua nak buat dalam masa 2 hari tue jew...
Time Effa nak bertunang tue,lagi wat pangai giler...
Sempat kul 12.30 kitaorang pecut drive jap g Masjid Kristal sebab nak bergambar punya pasal,nasib bek ada waze Eika..So kitaorang g langsung tak sesat g n balik pun sebelum Effa punya majlis...
Risau gak kalau majlis dah start,takker sedih Effa nanti...
Hhahahahahaaha
Nden petang tue yang ditunggu,outdoor photoshoot...
Bagus r Effa,outdoor petang tue memang dia tenpah khas bergambar ngan kami semua jew...Tacink meyh,hahahhaa...
Apalagi,amek gambar sampai tak hengat dunia r n aku suka abng photog tue sebab dia amaaaaaaaaaattttlah sporting habis kot,melayan jew pangai-pangai kami nie...Hahahahaha
Tapi yang tak ley bla tue lokasi Effa,agak giler sebab kitaorang smua berdress bagai,ada ker dia swoh panjat batu-batu tambak yang besar tue...
Memang macam-macam pangailah,hahahahaha...
Nak nek makan masa,nak turun lagi makan masa,dengan menjerit-jeritnya...Hahahahaha
Tapi enjoylah sebab kitaorang dapat jumpa bila hampir setahun tak berjumpa tapi sedih sebab Q,Haida n Aini xde,xcukup korum kami...
InshaaAllah bila Effa kawen smua adalah...
Ouh yea,kami sepakat pilih baju kaler merah jambu belacan,tudung kaler purple n flower crown,flwer crown tue cam biasalah idea gegedik aku...Hahahahahhaa
Alang-alang dah menggedik,menggedik terus...
Lepas jew photoshoot,terus g Pok Nung..
Perghhh,ramai seyh...
N puas hati dapat tale dua ekor sotong,sotong Pok Nung memang terbaek sebab besar wooooo...
Open table reramai tue ngan sedara-mara Effa n Papa Yus yang blanje kami...
Opssss!!!Papa Yus???Hahahahahaha
Tunang Effa tapi kitaorang dari zaman ostel dulu dah terbiasa,Papa Yus pun dah tau kitaorang panggil dia gitu,nasib bek Effa sporting...Kahkahkah
So,Ahad kitaorang dah balk..
Sumpah sedih sebab masa kitaorang amat singkat n tak dapat nak berbual lama ngan umi aboh smua...
Nampak memang rushing kot kali nie g ganu..
Yea r kami drive n smua perempuan,takut kalau sampai malam...Bahayaaaa...
Tapi kami sempat gak singgah Marang rumah bakal teeeett Wanie,inshaaAllah aamin...Hahahahaha
Abang long punya family pun baik,dia bekalnya kitaorang macam-macam sebab family abang long wat bisnes kopok lekor smua gak...
Tapi best r rumah abang long sebab rumah dia bebetul tepi laut n belakang tue pulau Kapas n ayah bang long siap cakap bley g Pulau Kapas nanti nek bot family dia,nie buat gua nak datang balik...Kahkahkah...
Dah gua pantang di ajak,hahahaha...
InshaaAllah aku akan sampai punya,so Wanie kasi jadi naaaaaa...Hahahahahha
Kat situ kitaorang dihidang dengan nasi dagang n sata,perghhhh!!!Memang heaven dowh perut aku minggu tue...
Rugi r kalau datang negeri orang tak try makan makanan diaorang,siyesly rugi!!!
Dah makan-makan,kitaorang terus balik tapi before tue singgah Dunggun jap jumpa adik lelaki aku..
Perghhh,rindu gua ngan Uitm Dungun sebab ada kenangan...
Ini kalau Eika n Wanie baca mesti cakap "Minah nie tak habis-habis dengan kenangan dia",hahhahhaha...
Tapi siyesly,tue tempat first kitaorang jumpa (Dewan Aspirasi)..HAHAHHAA
G matilah smua tue,sambung cite...
So,kat situ kitaorang singgah beli kopok lekor frozen yang dikatakan pemes gak (Keropok Seri Sura),memasing borong macam ingat nek Triton jew...Penuh kau kete,hahahahhaa...
Dah beli,terus balik kitaorang...
Eh,nak menyinggah lagi!!!Hhahahahaha
Dah bajet akan sampai malam kang,alang-alang tue singgah jew r...
N dapat nama smua kaki mentedarah,apalagi kitaorang singgah kedai sata anara yang paling pemes kat Ganu,kedai sata Mek Nab
kat Kemamang...
Gua cakap sama lu,sata dia memang thorbaeeekkkk weyhhhh!!!
Itu dah makan n tak bawak balik membungkus,memang tak sahlah...
Wajib bungkus bawak balik rumah skali woooo!!!
Lepas tue laksam dia,perghhh perghhh perghhh!!!
Aku bantai makan gak,kat timur jew nak dapat laksam sesedap gini..Negeri len tak do doooo...
So dah setel makan,ini betul baru gerak balik tak singgah mana sebab nak sampai Pahang dah kan...Pahang ri tue kitaorang dah pekena ikan patin masak  tempoyak time sebelum g,ini kalau balik dalam tengahri memang kitaorang singgah balik sebab tempoyak dia perghhhh perghhhh perghhh,kaw weyhh!!kecur ayak liuk aku dah...Hahahaahha
So seperti yang telah dibajetkan,memang kami sampai malam dalm kul 9...Hahahahaha
N aku sampai Melaka dalam kul 10:30 malam n aku terlepas tengok AJL...Kahkahkah
Ok,sampai situlah bebel aku ala-ala travelogue nie,rasa jarang bebel panjang kat blog...Hhahahahaha
So,inshaaAllah ketemu kita lagi negeri Timur bulan 5 n 6 nie k,tak zabaarrrrr!!!
Kita ke negeri Cik Siti Wan Kembelak yea,make puas-puas...
Sekian,daaaa!!!
Eh,jemput naaa tengok gambar-gambar kami:)





















 وسلام
12 Rabiul Akhir 1435H
16:14,,12-February-20134
 


No comments:

Post a Comment